Logo’s

huisstijlen | logo’s | boeken | veel meer

ontwerpproces

Het uitgangspunt van een logo bepaalt u als klant. Wilt u uw werkzaamheden erin terugzien, wilt u het speels, strak of typografisch? Het kan allemaal. Soms is het startpunt een bestaand logo dat gemoderniseerd moet worden. Het proces omvat diverse stappen. Vanzelfsprekend blijft u nauw betrokken bij de vorderingen en is er veel ruimte voor feedback. Het belangrijkste is dat u tevreden bent met uw kersverse logo.

stap 1 | schetsfase

Naar aanleiding van de briefing presenteer ik twee of drie schetsen met diverse voorstellen voor het logo. We gaan in deze fase op zoek naar het juiste idee.

stap 2 | nuanceren

De gekozen schets wordt verder uitgewerkt in wederom twee of drie voorstellen. We gaan in deze fase op zoek naar juiste verhouding, kleur en lettertype.

stap 3 | finetunen

Eventueel nog meerdere uitwerkingen presenteren voor definitieve keuze. Daarna wordt het logo uitgewerkt en helemaal representatief gemaakt.

stap 4 | aanleveren

Het logo wordt aangeleverd als pdf (vector), jpg en png (pixel). Het logo kan ook in grijswaarden en/of zwartwit worden uitgevoerd.